Cik Nor Miss Nor: Money...

KaWaN YaNg SeTiA

Monday, February 21, 2011

Money...

Dimulai dengan Bismillah......
Assalamualaikum w.b.t.

Lame rasanyer aku tak m'update blog nie... huuhu.. Yela tak nak update pasal apa.. Tapi malam nie ada kot.. huhhuhu..

Aku nak bercerita pasal duit pulak..

Duit... Duit... Duit...

Dalam kehidupan kita, tak lengkap kalau tak ada duit.. Betol tak?? Mana tak nyer.. Kalau kite nak beli barang mesti lah pakai duit kan... Nak bayar itu ini lagi.. Semua memerlukan duit... Bagi orang yang berharta, tak payah cakap lah kan.. Diorang dah tentu lah terang tang tang ada duit kan... Tapi bagi orang yang miskin, macam mana pulak??

Mana diorang nak cari duit, untuk keperluan diorang.. Nak bayar yuran sekolah anak-anak, bayar sewa rumah dan macam-macam lagi.. Semua tue pakai duit.. Bagi yang bermurah hati tue, sedekah-sedekah lah kat diorang yang miskin nie.. skali skale.. 2x dapat pahala... hahahha...

Tapi tue bukan lah citer pasal aku..

Yang nie baru betol pasal aku..

Hurmmmm....Walaupun aku berjaya mengurangkan perbelanjaan bagi bulan lepas, tapi aku tak dapat nak cover bulan nie punye belanja.. Bulan nie memang kering giler... Dalam dompet, jangan cakap lah... Kosonggggg...

Dalam bank pon tinggal berapa puluh ringgit jerk.. Sebab nyer aku kene bayar yuran tunggakan kolej ku.. huhuhu... Kalau dah langsai semua nie, baru lah aku dapat cover balik semua perbelanjaan tiap bulan ku seperti biasa balik...

Sedih tau.. dah lah kad-kad bank aku tertinggal kat kereta my hubby, nasib baik die ada bagi Rm20 untuk simpanan... Sekali duit aku tak sempat menyempat dah abis dulu sebelom gaji bulan nie... Terpaksa lah aku gune duit die dulu... huuu...

Alah nanti aku ganti balik... Duit minyak pon terpaksa aku pinjam duit my sis... Macam mana lah aku nak berjimat kalau macam nie ghoman nyer... Tahun Lepas dapat bonus, dah abis digunakan untuk bayar yuran.. hampeh betol... Tapi elok jugak tue, surat tue sampai time aku tengah keje.. Kalau time aku tengah menggangur dulu, lagi payah aku nak membayo nyer... Tinggal RM600 lagi untuk aku jelas kan semua nyer..

Nampak nyer terpakse lah aku mengeluarkan lagi duit dari tabung haji... Tak pe lah nanti aku sambung simpan balik...


Diakhiri dengan Wassalam....

Like or comment maybe ?

0 PeNGuLaS:

 
Copyright © . All Right Reserved by Cik Nor