Cik Nor Miss Nor: Berhutang

KaWaN YaNg SeTiA

Monday, February 28, 2011

Berhutang

Dimulai dengan Bismillah...
Assalamualaikum w.b.t.

Hari nie kite bercerita pulak pasal berhutang.. Tipu la kalau aku katakan tak ramai yang berhutang.. Lebih-lebih lagi para pelajar.. Mestila ada hutang pada sesiapa kan.. Melainkan die memang dah kaya yang amat.. tak payah pening pale nak pikir hutang-hutang nie semua..


Sebelum nie aku memang ada berhutang dengan ex-kolej ku.. bagi orang kaya memang lah tak banyak sangat nilai nyer.. Tapi bagi orang yang sederhana macam aku, banyak sungguh nilai nyer.. Aku berhutang sebanyak RM2,000.. Kena langsaikan dalam masa 4 bulan gitu.. patutnyer 3 bulan jerk.. aku yang minta sampai 4 bulan.. Amik ko tergadak nak mencari duit.. huuhu..


Tapi semua tue dah berlalu.. Coz aku telah berjaya menglangsaikan semua hutang-hutang ku itu.. yeahhhh.. rabbitemoticon


So lepas nie tak payah lah aku nak pening-pening pale lagi nak mencari duit... Bermakne aku dah boleh start balik untuk mengumpul duit.. Yela untuk mase depan aku juga nanti.. Dan aku akan ganti balik duit tabung haji ku semula.. dah tinggal sikit dah aku tengok.. Asyik keluarkan jerk.. sedih lak aku tengok bakinyer..rabbitemoticon


Tapi takpe, aku akan mengumpul semula duit yang telah aku gunakan untuk membayar hutang ku.. Selamat lah aku tak membuat pinjaman.. kalau tak lagi teruk lah aku nak membayar nyer...


So sesape yang ada hutang tue, cepat-cepat lah langsaikan... nanti menyesal tak sudah... so paham-paham sendiri lah yea.. k daaa


Diakhiri dengan Wassalam....

Like or comment maybe ?

0 PeNGuLaS:

 
Copyright © . All Right Reserved by Cik Nor